Aida a Margitszigeten

Mielőtt bárki is szívrohamot kapna, hogy lemaradt egy Palis Aidáról: nyugalom, nem Pali játszotta Radames kapitányt tegnap. Mint arról korábban beszámoltam, Pali valószínűleg ősztől fog ismét szerepelni az Aidában, a tegnapi margitszigeti előadáson Szerényi László énekelte Radames szerepét, míg Oláh Ibolyát láthattuk Aidaként, illetve Xantus Barbarát Amnerisként.
Egy kis beszámoló tegnapról... Nos, az új szöveg, melyet a fenti linken olvasható bejegyzésben vázolt okok miatt kellett megírni, nagyon erőltetett. Érződik rajta, hogy erőlködniük kellett, hogy az eredeti fordítástól eltérő szöveget alkossanak, és ez sikerült is, csak épp helyzetidegen párbeszédek és dalok formájában. KÉRJÜK VISSZA A RÉGI SZÖVEGET!!
Illetve kérjük még vissza Debreczeni Mártit és Fésűs Nellyt is! Oláh Ibolya megfelelően vad Aida, csak épp a kecsesség hiányzik belőle... Valamint nem tudja kiénekelni azokat a magas hangokat, amiket Márti a kisujjából kiráz. Ibolya elénekelte, néha eljátszotta Aidát (a Könnyű kifejezetten jól sikerült), míg Márti előadta, ő maga volt Aida, és ez nagy különbség.
Fésűs Nelly is mértföldekkel jobb Amneris, mint Barbara. Jobban szólnak tőle a dalok, illetve sokkal több rétegű az általa megjelenített Amneris, mint a Barbaráé.
Szerényi László... Mivel nekem abszolút Pali az igazi Radames (annak ellenére, hogy nem láttam Radamesként, csak hallottam ill. képeken láttam) így várhatóan nem fogok áradozni Szerényiről. De. Nekem egy fokkal jobban bejött, mint Szomor Gyurié. Mégpedig azért, mert ő legalább kinézetre jó Radames volt, még ha hangilag túl érzelmes, karakterben pedig túl üres is. De azt mondom, hogy inkább 100x ő, mint Szomor Gyuri. Ehhez mondjuk hozzá tartozik, hogy nem kedvelem Szomor hangját, ez nálam valami genetikai dolog lehet... :P
Szó mint száz, ha Pali játszik ősztől Radamest, még akkor sem lesz rendben ez az Aida, hiszen még ott van az új szöveg problémája, az, hogy számomra nem az igazi Aidák lesznek Pali partnerei, valamint a megfelelő Amneris is hiányozni fog... :(( De ennek ellenére valószínűleg megnézem az előadást, csak dühít a tudat, hogy sokkal jobb is lehetne ez az egész, mint amennyi ki fog sülni a dologból..
Meg kell még említenem, hogy tegnap este ánblokk az egész előadás lagymatag volt, egyedül Kálloy Molnár Péternek voltak brutáljól elénekelt dalai (dalrészletei), valamint a férfi táncosokon lepődtem meg, nagyon jók, lendületesek voltak főleg a Még egy piramis és az Egy vérből egy szív jelenetekben. Mielőtt valaki azt hinné, hogy külsőre tetszettek a fiúk, végig sapka volt rajtuk, így csak a fináléban vettem észre, hogy Szakál Attila is közöttük volt, így persze nem csodáltam, hogy jók voltak a. :D

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése